«
Τζιτζίκια στήσαν το χορό »
στο ντάλα μεσημέρι
και στέκουν γύρω τα παιδιά
και παίζουν παλαμάκια.
Οπτικοακουστική εικόνα:Το ανέμελο και χαρούμενο παιχνίδι των παιδιών την ώρα του καλοκαιρινού μεσημεριού στη φύση- άμεση η σχέση των παιδιών με το φυσικό περιβάλλον- αισιόδοξη διάθεση: στοιχείο της παιδικής ηλικίας.
πορτοκαλιά και μαύρη,
στου γέρου κόσμου στάθηκε
τα φρύδια επάνω, αντήλιο,
κι έπαιζε και κρυφόγνεφε
της πίκρας μαντιλάκι.
Η φύση ως τρόπος πικρός για το «γερο- κόσμο» που μοχθεί και αγωνίζεται να επιβιώσει .Εδώ κυριαρχεί ένα τελείως διαφορετικό συναίσθημα- η πίκρα- που έρχεται σε αντίθεση με τη
-χαρά--. Το ίδιο άλλωστε συμβαίνει και στην καθημερινή ζωή, όπου συνυπάρχουν στιγμές δυστυχίας για κάποιους και ταυτόχρονα στιγμές ευτυχίας για άλλους.
« Κάτω στης μαργαρίτας το
αλωνάκι »
Στήσαν τρελό χορό τα μελισσόπουλα
Ιδρώνει ο ήλιος τρέμει το νερό
Φωτιάς σουσάμια σιγοπέφτουνε
Στάχυα ψηλά λυγίζουνε το μελαψό ουρανό.
[…]
Η ομορφιά και η αρμονία της ελληνικής φύσης αποδίδονται με ένα πλήθος ποιητικών εικόνων που ενεργοποιούν τις αισθήσεις , εντυπωσιάζουν, και φορτίζουν συναισθηματικά τον αναγνώστη, κάνοντάς τον να νιώθει ανέμελα και χαρούμενα.
Ο ύπνος τους μυρίζει πυρκαγιά
Στα δόντια τους ο ήλιος σπαρταράει
Απ’ τη μασχάλη τους γλυκά στάζει το μοσχοκάρυδο .
Τα νεαρά αγόρια και κορίτσια που κοιμούνται μέσα στη φύση χαίρονται τη ζωή , την αγάπη, τη φιλία και τον έρωτα και εναρμονίζονται πλήρως με το ελληνικό φυσικό τοπίο.
Κοινά στοιχεία στα δύο ποιήματα
- Φυσικό περιβάλλον Ελληνικό τοπίο
Τα παιδιά που στη νεαρή ηλικία χαίρονται τη ζωή, την αγάπη , τη φιλία
Η σχέση των παιδιών με τη φύση
Έντονη χαρά και αισιοδοξία (χορός τζιτζικιών, παλαμάκια παιδιών, μελισ-
σόπουλα)
Πλήθος εικόνων (οπτικές, αισθητικές, ηχητικές)
Άλλα εκφραστικά
μέσα (μεταφορές, προσωποποιήσεις) Έντονος λυρισμός
Ως προς τη
μορφή: δεν υπάρχει ομοιοκαταληξία και κάθε στροφή δεν έχει τον ίδιο αριθμό
στίχων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου